FAQ – najczęściej zadawane pytania

Evaluate PLAGIARISM (Trademark) Concerns Who Have Been Taken Down Through CYBERNATION Belonging To The ACADEMIC Lifetime.
15 lipca 2016
Influ – instrukcja dla wydawców i influencerów
20 lipca 2016

Ale o co chodzi?/Jak to działa?

Influ to platforma pośrednicząca pomiędzy wydawcami/influencerami – takimi jak Ty, a firmami szukającymi możliwości reklamowania się w internecie. Dla Ciebie Influ jest całkowicie darmowe. Po zarejestrowaniu się dodajesz medium, a następnie ofertę (możesz mieć wiele mediów i do każdego wiele ofert). W ofercie określasz co, w jaki sposób i za ile chcesz reklamować – np. opublikujesz dostarczone zdjęcie na swoim profilu Instagram za 50 PLN, albo przygotujesz film z recenzją produktu i umieścisz na swoim kanale YouTube za 200 PLN. Po wykonaniu zamówionej publikacji otrzymujesz pieniądze na swoje konto w Influ i możesz je wypłacić na konto bankowe (nie ma minimalnego progu wypłaty, przelewy będziemy realizować do 2 dni).

Czy na pewno za nic nie płacę?

Korzystanie z Influ dla wydawcy/influencera jest w pełni darmowe (podobnie zresztą jak dla reklamodawcy, dopóki oczywiście nie zdecyduje się zakupić jakiejś reklamy). Nie płacisz ani za rejestrację, ani za dodanie czy wyświetlanie swoich ofert.

Czy w każdej chwili mogę zrezygnować?

Tak. Nie podpisujemy żadnej umowy. Ponadto dodanie ofert do bazy nie oznacza, że musisz zrealizować każde zamówienie – jeżeli nie chcesz współpracować z daną firmą, czy też reklamować określonego produktu zawsze możesz odmówić realizacji – nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami.

Po co Wam mój PESEL?

Jeżeli rejestrujesz się jako osoba fizyczna musisz podać swój PESEL. Podstawowym celem Influ jest umożliwienie Ci zarabiania, a to wiąże się z koniecznością wystawienia na koniec roku PITu. Właśnie dlatego Twój PESEL jest nam niezbędny. Oczywiście pozostaje on jedynie do naszej wiadomości i nie jest widoczny w systemie.

Co ja z tego mam?/Co Wy z tego macie?

Pieniądze. Ty zarabiasz kwotę, którą podasz w ofercie jako swoje wynagrodzenie, my prowizję, którą do tego wynagrodzenia doliczymy. Łączną cenę płaci reklamodawca kupując reklamę.

Jakie ceny ustawić?/Ile mogę zarobić?

Nie ma na to uniwersalnego wzoru. Jako właściciel mediów wiesz najlepiej jakiej kwoty oczekujesz. Na cenę wpływają m.in. takie czynniki jak Twój zasięg, sposób prowadzenia kanału, demografia Twoich odbiorców, tematyka którą się zajmujesz. Pamiętaj, że ceny możesz w każdej chwili zmienić. Dlatego nie przejmuj się, jeżeli podasz zbyt niską – jeżeli zainteresowanie będzie duże, zawsze możesz ją podnieść (a lepiej przesadzić w tę stronę, niż ustawić zbyt wysoką cenę i nie sprzedać żadnej reklamy).

Ile możesz zarobić? X razy Y, gdzie X to cena, którą ustawisz, a Y liczba publikacji, które sprzedasz. Niestety nic dokładniejszego nie jesteśmy Ci w stanie odpowiedzieć : )

Zarejestrowałem się – co dalej?

Koniecznie wypełnij formularz z danymi osobowymi, który zobaczysz od razu po zalogowaniu się do systemu. Gdy to zrobisz, czas na dodanie pierwszego medium i pierwszej oferty. Szczegółowy opis jak to zrobić znajdziesz tutaj.