Inne Narzędzia Wywiady

Źródła wiedzy i inspiracji marketerów – zapytaliśmy 19 praktyków, kogo czytają i oglądają do porannej kawy (i nie tylko)

Wraz ze wzrostem ilości szeroko pojętych informacji możemy zaobserwować stopniowy spadek ich jakości. Ten trend jest szczególnie mocno zauważalny w treściach biznesowych i marketingowych, gdzie nowy content pojawia się z prędkością światła i nie zawsze jest weryfikowany lub publikowany przez sprawdzone osoby. Skąd zatem czerpać inspirację do działań, i które źródła uznawać za wiarygodne… i wartościowe?

Zapytaliśmy kilkunastu polskich marketerów o ich źródła marketingowej wiedzy i inspiracji. Niezwykle różnorodne i ciekawe odpowiedzi znajdziecie poniżej – na pewno poznacie pomocne blogi, vlogi, portale, publikacje i książki, o których do tej pory nie słyszeliście!

Gotowi na potężną dawkę marketingowej inspiracji?

Absolutnie nie czytam polskich blogów i portali. Zdecydowanie wolę wychodzić poza znajomych znajomych. Z zagranicznych klasyka: socialmediaexaminer.com, Hubspot, Buffer, Postplanner, agnesday.com (pisze o kryzysach), z branżowych, ale nie o marketingu czytam Janinę DailyWarto obserwować… sąsiadów. Można się zdziwić jacy są fajni. To Twoja głowa jest świetnym źródłem inspiracji marketingowej – tam jest dużo więcej niż się wydaje.

Oczywiście polecam Sprawny.Marketing Bloga ale też kanał na YouTube, na którym od pewnego czasu codziennie pojawiają się nowe materuały video: wywiady, prezentacje z konferencji a także transmisje live – jednym słowem sporo wiedzy!

Regularnie oglądam też Vlogi Michała Sadowskiego, Krzysztofa Gonciarza. Polecam też blog i podcasty Michała Szafrańskiego!m

Ze źródeł zagranicznych: We Are Social MediaSocial Media ExaminerSocial Media TodayMarketing LandMOZBacklinko.comNeilPatel.comZ Vlogów najczęściej zaglądam do Casey Neistat’a.

Kilka osób, które warto obserwować, wymieniłem we wcześniejszych punktach, ale myślę że w takim zestawieniu nie może zabraknąć Gary’ego Vaynerchuka, którego podziwiam przede wszystkim za produktywność contentową – zbudował wokół siebie prawdziwą machinę content marketingową skupioną głównie na niełatwych w produkcji treściach video. 

Inne ciekawe źródła inspiracji marketingowej? Heh… po całych dniach spędzonych na agregowaniu, czytaniu, oglądaniu i inspirowaniu przysłowiowe kropki łączę na siłowni, basenie, podczas masażu czy też na saunie. To wówczas wykluwają się najlepsze pomysły i warto pamiętać o tym, żeby dać sobie czas na relaks. Mam wrażenie, że jako marketerzy często zapominamy o tym, że najważniejszym narzędziem marketera jest nie komputer, lecz umysł i ciało – a one też potrzebują odpoczynku.

Jeśli chodzi o blogi i serwisy o marketingu internetowym, to czytam przede wszystkim źródła zagraniczne. Wyszukuję takie, które skupiają się na pojedynczym temacie – im bardziej wyspecjalizowane, tym lepiej, bo głębiej wchodzą w temat i mają zazwyczaj więcej ciekawych studiów przypadku. Na przykład blog Jona Loomera o reklamach na Facebooku czy Avinasha Kaushnika o analityce.

Poza czysto branżowymi tematami, obserwuję namiętne nowinki ze świata nowych technologii (np. dzięki WIRED) i pochłaniam książki przybliżające ciekawe badania z zakresu socjologii czy ekonomii behawioralnej, które mogą mi się przydać w codziennej pracy – na początek mogę polecić kultową pozycję Daniela Kahnemana „Thinking fast and slow”.

W Polsce zdecydowanie jeśli chodzi o branżowe źródła wiedzy królują blogi. Przyznam, że nie czytam wiele polskich blogerów marketingowych ale do grona tych wybranych należą Adam Przeździęk (mediafeed.pl) oraz Natalia Hatalska (hatalska.com). Jestem też dość częstym gościem serwisów takich jak Wirtualne Media, NowyMarketing czy SocialPress.

Jeśli zaś mówimy o zagranicznych źródłach wiedzy to najważniejsze w mojej pracy są: TubularInsights, Entrepreneur oraz blog marki Vidyard. Z uwagi na moją zawodową specjalizację nie wyobrażam sobie oczywiście swojej pracy bez wsparcia w postaci treści video. Oglądam kilka kanałów YouTube takich jak Derral Eves, Behind the Brand oraz fenomenalny kanał marki HubSpot.

  • Dagmara Pakulska / MJCC

W codziennej pracy marketera niezwykle ważne jest trzymanie ręki na pulsie. W tym celu warto śledzić branżowe nowinki i case study rozmaitych kampanii. Inspiracje znajduję na blogu Brand24, który często gromadzi zagraniczne przykłady ciekawych działań marketingowych, wykorzystujących nierzadko monitoring internetu. Kolejnym świetnym źródłem wiedzy i generatorem dobrych praktyk na temat videomarketingu, jest kanał Magdaleny Daniłoś na YouTube. Gdy chcę odkryć najnowsze i najlepsze kampanie marketingowe z całego świata – zaglądam z kolei na portal Adsoftheworld.com.

Przede wszystkim jednak codziennie zerkam na blogi portali i aplikacji, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat i Periscope oraz śledzę profil na Facebooku Sprawnego Marketingu. Dzięki temu wiem o wszystkich nadchodzących nowościach i mogę się na nie przygotować, a następnie najlepiej wykorzystać w działaniach i szkoleniach dla swoich Klientów. 

Staram się nie ograniczać do jednego źródła. Na codzień używam aplikacji Feedly i jestem subskrybentem kilku newsletterów. Godne polecenia są newslettery Wirtualnych Mediów, Natalii Hatalskiej czy Pawła Tkaczyka. Spośród RSS-ów – Benchmark.pl, Interaktywnie.com, IAB, Pijaru Koksu Blog i przykładowo Social Press. Zaglądam też na Spider’s Web.

Jeśli chodzi o blogi czy strony zagraniczne to tutaj lista byłaby bardzo długa. Śledzę przede wszystkim te poszczególnych platform społecznościowych – ważne dla mnie są wszelkie na nich zmiany i nowe funkcje.

Dodatkowo wieści dostarczają mi też kanały All Facebook, eMarketer, HubSpot, Marketing Land.

Zauważyłam, że coraz częściej zamiast korzystać z konkretnych źródeł, zaglądam wprost na ciekawe artykuły odnalezione na Quorze, LinkedIn, Medium czy Inbound.org.

Nie mam grupy ulubionych ‚influencerów’ czy ‚social media guru’. Czytam co mają do powiedzenia Seth Godin, Gary Vaynerchuk czy Jeff Bullas. Ich opinie choć szeroko znane i komentowane, często poza inspiracją nie dostarczają konkretów – danych czy przykładów. Z tego powodu lubię szukać szerzej wśród tego, co polecają koleżanki i koledzy z branży i zaglądać na różne platformy dyskusyjne.

Moim zdaniem inspirację można znaleźć wszędzie! Mnóstwo ludzi produkuje teraz coraz ciekawszy content. Ciekawe posty i materiały można znaleźć (poza blogami) na YouTubie, Facebooku a nawet Snapchacie (np. msuster)! Zaglądam czasem również na konferencje i mniejsze spotkania branżowe. Choć jest coraz trudniej, nadal można znaleźć perełki.

Jeżeli chodzi o polskie blogi to wystarcza mi w zupełności spis na planeta-seo.pl. Regularnie czytam to, co pojawia się w Internecie – m.in. Szymona Słowika, Artura Strzeleckiego i kilka innych. Jeśli chodzi o zagraniczne to: Moz, SearchEngineLand, Blog Majestic, Blog SearchMetrics, newsy i tweety z narzędzi Google.

Na Twitterze i FB obserwuję właścicieli różych blogów SEO/SEM, Pawła Tkaczyka, Michała Sadowskiego i jego Brand24, oraz Sentione, Whitepress, Łukasza Zeleznego. Nawet Matta Cuttsa mam w subskrypcji 

Ciężko wymienić wszystkich, ale gdy ktoś zaczyna swoją przygodę z SEO i SEM to z czasem ta biblioteka bardzo mocno puchnie. Polecam obserwować, kto kogo obserwuje. 

Moim zdaniem najciekawsze blogi stanowiące rzeczywisty zasób świeżej wiedzy, to głównie serwisy anglojęzyczne. Gorąco zalecam przejrzeć archiwalne artykuły i oczywiście śledzić nowe wpisy z domen:

Te blogi łączy fakt, że nie są skupione na przekazywaniu newsów branżowych, a rzeczywistych doświadczeń autorów.

Z drugiej strony osobiste podejście autorów pozwala im pisać otwarcie o tematach, których duże serwisy czy agencje raczej raczej unikają (m.in. z zakresu BHS).

Jeśli masz dość czytania o kolejnych aktualizacjach algorytmu, analiz wypowiedzi Johna Mullera, czy wartości content marketingu w SEO, te blogi powinny odświeżyć głowę.

Poza blogosferą dobrą metodą na inspiracje i zdobywanie rzeczywistej wiedzy jest dla mnie uczestnictwo w konferencjach branżowych.

Trzeba jednak pamiętać, że o ile same wystąpienia z różnych przyczyn często nie są atrakcyjne dla specjalistów, o tyle możliwość nawiązania osobistego kontaktu i wymiany zdań przy piwie bywa wprost bezcenna.

Pójdę trochę pod prąd – według mnie nie warto angażować się zbytnio w śledzenie tak zwanych influencerów. Po prostu zabiera to zbyt dużo czasu i energii – można całe dnie poświęcać na sprawdzanie gdzie kto co napisał, co nakręcił. Na własną pracę czasu brakuje. Ze swojej strony proponuję śledzić zestawienia, jakie robi np. serwis www.seroundtable.com. Jako jeden z niewielu publikuje informacje z różnych źródeł, które są głównie anglojęzyczne, a nawet w większości amerykańskie, związane z SEO.

Natomiast profile na Twitterze, na które warto zwrócić uwagę poza wspomnianymi już zestawieniami, to:

Neil Patel https://twitter.com/neilpatel twórca Kissmetrics i Creazyegg

Joe Pulizzi https://twitter.com/JoePulizzi specjalista od Content Marketingu

Brian Clark https://twitter.com/brianclark wszystko o tworzeniu treści Copyblogger

Ponieważ w dużej mierze zajmuje się video marketingiem i video, moim źródłem inspiracji jest obserwacja działań innych youtuberów. Niekoniecznie tych największych – z Polski i zagranicy. Przeprowadzam też często z nimi dyskusje, wymieniamy się wiedzą i spostrzeżeniami.

Jest to wiedza z doświadczenia, a nie z teorii która często gości na serwisach marketingowych czy blogach.

Staram się też śledzić najnowsze kampanie marketingowe oparte na video, największych firm jak i też tych mniejszych. Nie czytam polskich blogów i serwisów branżowych, ponieważ nie ma tam użytecznej wiedzy dla mnie w tej dziedzinie. Raczej je śledzę jako „kronika wydarzeń czy zmian personalnych” lub w celach czysto rozrywkowych.

Na codzień czytam dwa polskie newslettery – serwisów Press i Wirtualne Media. Bardzo cenię też Marketing przy Kawie i Nowy Marketing. Zaglądam też na PRoto. Jeśli chodzi o blogi, tutaj raczej nie mam kogoś, kogo czytam regularnie, natomiast zaglądam na znajome blogi, gdy widzę link w mediach społecznościowych i temat jest dla mnie ciekawy, kiedy wokół tekstu toczy się debata lub gdy szukam konkretnej wiedzy.

Jeśli chodzi o portale, to dwa serwisy z danymi – eMarketer.com i Statista.com. Pierwszy zawiera ciekawe dane z badań, drugi ma użyteczną formę prezentacji różnych danych. Często zaglądam też do serwisu firmy badawczej Altimeter, która publikuje ciekawe dane dotyczące marketingu cyfrowego. Śledzę również bloga, a właściwie serwis Katie Delahaye Paine, piszącej o mierzeniu efektów działań PR i Jeremiaha Owyanga (trendy w cyfrowej gospodarce).

Z naszej branży taką osobą jest Michał Kreczmar – ma bogatą wiedzę, dzieli się w sieci ciekawymi informacjami. Spoglądam również na Michała Brańskiego i Artura Kurasińskiego, bo są dobrymi źródłami informacji o tym, co ważnego dzieje się na polskim rynku internetowym. Michała Góreckiego cenię za poczucie humoru i sposób pisania nawet o codziennych, prostych sprawach – choć zdarza mi się czasem z nim nie zgodzić.

Przede wszystkim literatura zagraniczna. Sporo nowych trendów nie doczekało się jeszcze polskich opracowań, więc sięgam wtedy po literaturę amerykańską i angielską. Zazwyczaj zamawiam książki przez któryś Amazon. Po drugie wyszukiwarka, bo kiedy mam sprecyzowany temat poszukiwań, to ona pozwala mi znaleźć serwisy i blogi, które na ten temat piszą najwięcej.

Moja specjalizacja marketingowa jest tak wąska i mało rozpowszechniona, że w Polsce ciężko o porządne opracowania dotyczące analityki internetowej. Miejscem w Polsce gdzie mogę się trochę pogimnastykować i zdobyć wiedzę jest Oficjalne Polskie Forum Google Analytics. Zdarzają się tam naprawdę ciekawe przypadki.

Głównym moim źródłem zagranicznych inspiracji jest Twitter oraz networking na zagranicznych imprezach branżowych np. MeasureCamp w Londynie czy All Things Data w Las Vegas.

Osoby, które warto obserwować? Jeśli masz konto na Twitterze koniecznie przejrzyj tę listę: https://twitter.com/googleanalytics/lists/gacps.

Dla mnie największym miejscem do inspiracji jest praca na danych klientów. Tego nic nie zastąpi – nawet super książki na Amazon, a jest tam mnóstwo wiedzy!

W Polsce polecam zdecydowanie następujące blogi i portale: https://sprawnymarketing.pl/https://seo.zgred.pl/https://www.eactive.pl/ i https://www.akademiaanalytics.pl/ oraz oczywiście uniwersalne źródło wiedzy i rozrywki w SEO – https://www.facebook.com/groups/seowcy/

Co do zagranicznych, to tutaj mamy dość oczywiste źródła, czyli http://searchengineland.com/https://www.searchenginejournal.com/

https://moz.com/ – tutaj z dużą dozą dystansu podchodzę do części Q&A, gdzie wiele odpowiedzi pochodzi od osób z małym doświadczeniem.

Absolutny klasyk – https://en.onpage.org/

http://blog.searchmetrics.com/us/ – nowości na temat nowych algorytmów, podchodzę z dystansem do statystyk związanych z korelacjami w serpach. Wiedza SEOwa jest jednak na bardzo wysokim poziomie.

Kilka portali, które nie są SEOwe, jednak, które zdecydowanie warto czytać, aby być na czasie:

https://www.startingthingsup.com/ – świetne miejsce dla wszystkich związanych z tematyką startupów.

https://teamtreehouse.com – wg mnie „must have” dla każdego seowca. Nauka kodowania od podstaw do zaawansowanego, seniorskiego poziomu.

Warto obserwować:

Marcus Tandler – mój dobry przyjaciel i równocześnie osoba, którą bardzo podziwiam. 16 lat doświadczenia w SEO (!). Działał w SEO jeszcze przed Googlem. Ogromna wiedza, założyciel OnPage.org i ogólnie świetny gość.

Duane Forrester – były pracownik Binga, aktualnie związany z Bruce Clay, Inc. Ogromna wiedza, bardzo ciekawa osobowość, 18 lat doświadczenia w search’u.

Robert RSnake Hansen – Człowiek legenda, „nadworny hacker” SEOwców, jak sam się przedstawia. Autor wielu książek o bezpieczeństwie, jeden z niewielu prawdziwych hackerów, jakich dane mi było poznać. Prywatnie zajebisty gość, na pewno warto go śledzić aby wiedzieć, co aktualnie warto zabezpieczyć.

Ciekawymi źródłami inspiracji marketingowej są dla mnie Twitter & Facebook. Obserwując osoby wymienione na górze, na pewno nie będziecie się nudzili. Oprócz tego bardzo polecam mało w Polsce popularny Reddit. Jest zdecydowanie niedoceniony, a jako jeden z niewielu portali mocno przesiewa słaby content (poprzez crowsource’owanie rankingu treści).

Niewiele jest na polskim rynku blogów i vlogów stricte marketingowych, które byłyby atrakcyjne dla osób pracujących w branży bezpośrednio. Cenię sobie bloga Artura Jabłońskiego, głównie dlatego, że pomimo upływu lat wciąż regularnie go prowadzi. Cenię także bloga Bloomboard Group, przede wszystkim za dedykowane treści i grafiki.

Z treściami zagranicznymi ciężko jest mi wymienić jeden tytuł. Korzystam przede wszystkim z mobilnych agregatorów treści, które podsuwają mi dostosowane do zainteresowań materiały i bardzo mocno polecam ten sposób przyswajania wiedzy. Jeżeli do tej pory nie używaliśmy tego typu aplikacji, zacznijmy od Flipboard oraz News360. Część osób zapewne pamięta również nieodżałowany Zite.

W przypadku osób które warto śledzić bardzo mocno polecam Michała Sadowskiego i nie będę tutaj oryginalny w odpowiedzi. Dużo treści merytorycznej i motywacyjnej. Świetne materiały dostarcza ostatnio Bartosz Mańkowski. Z zagranicy polecam profil Neila Patela, który przeczy teorii mówiącej o tym, że dziś sprawdzają się tylko krótkie treści. Jego artykuły spokojnie podzielić można na kilka mniejszych materiałów.

Jeśli mógłbym wymienić tylko jedno źródło, z którego warto korzystać, będą to Marketer Plus oraz Nowa Sprzedaż. Jedno wydawnictwo, idealnie przygotowanych materiałów i chyba jedyne polskie źródło, z którego wciąż uczę się czegoś nowego. Po tylu latach w branży ciężko mnie zaskoczyć a tej ekipie się to udaje.

Jedynym interesującym mnie polskim vlogiem jest https://www.youtube.com/user/PiekneUmysly

Zagranicznych źródeł na stale nie czytam. Obserwuję osoby takie jak Marcin Szeląg, Bartek Pucek, Tomek Swieboda, Szymek Szymański, Maciek Janiszewski, Grzegorz Błażewiecz i tryliard innych. 

Co do innych źródeł inspiracji marketingowej wyznaję zasadę “tylko eksperymenty na żywym organizmie”, dawno nie czytam nic poza swoim portalem marketingibiznes.pl.

  • Bartłomiej Pasiowiec / Insignia

Jeśli chodzi o nasze rodzime podwórko to tutaj zdecydowanie polecam regularną lekturę Socialpressa. Wbrew pozorom znajdziemy tam informacje nie tylko stricte związanych z mediami społecznościowymi, ale również pełną paletę newsów i case studies z szeroko pojętego marketingu 360 z naciskiem na internetowy. Warto także sprawdzać regularnie nowymarketing.pl – ekspercki charakter artykułów i regularnie publikowane wypowiedzi ludzi z polskiej sceny reklamowej zachęcają do cyklicznej lektury. Z zagranicznych śledzę Adverbloga – to prawdziwy crème de la crème jeśli chodzi o przegląd najciekawszych i najbardziej inspirujących kampanii w szeroko pojętym digitalu.

Nie byłoby jednak powyższych portali gdyby nie autorzy publikowanych tamże treści, których warto obserwować za pośrednictwem mediów społecznościowych – wymienię tutaj osoby, które sam śledzę i których content uważam za wartościowy: Jakub Prószyński, (Pijaru Koksu) Dawid Szczepaniak, (VML) Bartłomiej Rak (Socjomania, polecam też subskrybowanie jego prasówki – prasowka.pl/) Krzysiek Nowicki (IgnitionOne)

W czasach dzisiejszej różnorodności i szerokiego dostępu do materiałów, grzechem byłoby ograniczanie się jedynie do kilku źródeł! Inspirację czerpię zarówno z blogów firmowych, osobistych oraz stron poświęconych tematyce marketingowej. Jeśli chodzi o pierwszą grupę, zaglądam np na bloga Brand24 czy Prowly. Jeśli chodzi o blogi osobiste, odwiedzam stronę Jacka Kotarbińskiego oraz Jacka Kłosińskiego. Dobrą bazą są też portale zajmujące się tematyką marketingową np. PRoto, Ad Monkey i pokrewne.

Często zaglądam też na portale i blogi zagraniczne. Dobrym przykładem jest np. blog, który prowadzi Neil Patel oraz Pat Flynn. To także osoby, które moim zdaniem warto obserwować. Z kolei jeżeli chodzi o rodzimy rynek, dobrze przysłuchiwać się głosowi Pawła Tkaczyka, Artura Jabłońskiego, Michała Szafrańskiego czy Mariusza Chrapko.  Moją dodatkową inspiracją są… oczy szeroko otwarte! W dobie digitalizacji i naprawdę szybkiego rozwoju wszystko może być inspiracją do wykorzystania w naszych działaniach.

Przez ostatnie miesiące świadomie i nieświadomie konsumuję coraz mniej treści, a szczególnie z branży marketingu. Stałem się typowym headline readerem. Kocham różnorodne wykresy i statystyki, dlatego śledzę @conradhackett i @StatistaCharts, aby mieć pojęcie co się w ogóle dzieje na rynku i w społeczeństwie. Z polskich portali ostatnio @SprawnyMarketing robi świetną robotę — vlog z najważniejszymi wiadomościami z branży. Chociaż ja osobiście wolę formę tekstową, dlatego lubię #prasowka na Facebooku od @bartlomiejrak.
2/3 swojego czasu w sieci spędzam na rosyjskich platformach, a oni tam mają swój własny klimat, który niekoniecznie inspiruje się zachodnimi trendami. Informacji o tych rynkach jest mnóstwo na http://www.ewdn.com i russiansearchmarketing.com. Ostatni rok mnie bardzo ciekawi temat messengerów, zwłaszcza Telegram i Viber w kontekście Rosji, dlatego śledzę hashtag #ConvComm i generalnie rozwój mobile w Azji, bo daje do zrozumienia kierunki rozwoju innych światowych graczy.

Dane na temat Google AdWords najlepiej zbierać z wielu miejsc – oficjalnego bloga AdWords w wersji PL i EN, warto pamietać też o subskrypcji blogów: AdSesne, Analytics oraz dla Webmasterów. Świetnym uzupełnieniem jest śledzenie stron takich jak ThinkWithGoogle.com oraz https://www.consumerbarometer.com/en/. Lubie też skanować strony Google poleceniem site: oraz patrzeć na materiały przygotowywane na inne rynki niż PL i EN. Wsparciem będzie tu również kanał Google Partners na YouTube (https://www.youtube.com/user/GoogleEngage/videos), gdzie można trafić na takie kwiatki: (https://youtu.be/YyejVkgkJG8?t=5m46s). Z zagranicznych blogów doskonałym źródłem inspiracji jest w http://www.wordstream.com/blog a w Polsce niezmiennie polecam http://www.ittechnology.us/ oraz http://www.marketinglab.pl/.

W SEM nieocenionym źródłem inspiracji jest planeta-seo.pl, polecam również nasz cykl SEMówka , szczególnie tym którzy chcą czytać najważniejsze newsy SEMowe z tygodnia. (https://www.devagroup.pl/blog/category/aktualnosci/).

W zakresie szkoleń polecam https://analyticsacademy.withgoogle.com/, Internetowe Rewolucje (https://rewolucje.withgoogle.com/) oraz https://landing.google.com/academyforads/ od Google. Zapraszam również na szkolenia w akademiagooglepartners.pl.

Pamiętajmy również o inspiracjach off-line 😉 Spotkania takie jak semcamp.pl czy nasze semkrk.pl będą świetną okazją do rozwijania wiedzy i networkingu. Sporo książek ( również w wydaniach e-book ) niesie ze sobą ciekawe informacje – polecam pozycje Martyny Zastrożnej (http://helion.pl/search?qa=&serwisyall=&szukaj=zastro%25BFna&wprzyg=&wsprzed=&wyczerp=), nowe wydanie Nie każ mi myśleć – Steve Krug (http://helion.pl/ksiazki/nie-kaz-mi-myslec-o-zyciowym-podejsciu-do-funkcjonalnosci-stron-internetowych-wydanie-iii-steve-krug,nieka3.htm) i swój skromny wkład w opisy narzędzi Google (http://helion.pl/ksiazki/narzedzia-google-dla-e-commerce-krzysztof-marzec,nagoog.htm)

___

Jak wygląda Wasze TOP3 źródeł zdobywania informacji i inspiracji? Czy śledzicie te wymienione w artykule, czy macie może swoje własny typy? Czekamy na Wasze komentarze!

Kinga Odziemek

Kinga Odziemek

"Marketing Busy Bee" z doświadczeniem w branży zdobywanym w PL i UK. Social media nie mają przed nią tajemnic. Ma na koncie kilkadziesiąt kampanii marketingowych dla marek w PL, UK i IE. www.mynameiskinga.eu

10 komentarzy

  • Zgred

    Jaka piękna farma linków 😀

    Dzięki za pokaźną biblioteczkę wiedzy 🙂

  • Sławek

    kto by to czytał 😉

  • Paweł

    Ciekawy zbiór pożytecznych miejsc w necie 🙂

  • Maciej

    Tyle czytania a kiedy pracować ? 🙂

    • agrafka

      Heh, też się nad tym zastanawiam – dlatego pomocne są prasówki + ustalenie sobie kilku najważniejszych serwisów do śledzenie i przeglądanie ich np. codziennie przez godzinę po przyjściu do pracy 🙂

  • Dariusz Jurek

    Bez PIO by sie nie obeszło 😉 Tak czy inaczej warto też zamiast „tylko czytać” czasem samemu coś zrobić.

  • Tomasz

    Całkiem konkretna baza miejsc. Dzięki

  • agrafka

    To jeszcze niech się Bartłomiej Rak wypowie, co czyta – też bardzo lubię jego prasówki.

    Może monitoring mu wyłapie wzmiankę o nim 😀

Dodaj komentarz